Islamic Widget

Saturday, July 3, 2010

HABAIBULLAH.....

GAMBAR PARA MASYAIKH
"KETAHUILAH BAHAWASANYA PARA WALI ITU TIADA KETAKUTAN PADA MEREKA DAN TIADA KESEDIHAN"
(Surah Yunus ayat 62)

Syeikh Yusuf Al Hasani wa Syeikh Abdul Aziz
Syeikh Rohimuddin Al Bentani

Bemula tahun lepas, bulan 12....sebelum result PMR keluar...aq dan beberapa orang sahabat(kump burdah hasani),telah menghadiri majlis ilmu bersama Syeikh Yusuf Al Hasani...pemergian kami bertemu dengan beliau semuanya atas jasa Ustaz Nasir...

Dari beliau,kami mengenal erti nafsu,duniawi,murabbi dan lain2 lagi.Kemudiannya dari situlah ana mengambil TABARRUK dengannnya.Kasih Sayangnya terhadap anak2 murid beliau tidak pernah terpadam,bahkan beliau sendiri pernah berkata..."aku lebih menyayangi anak murid aku daripada anak-anak aku sendiri"....subhanallah...begitu sekali pengorbanan para kekasih Allah sehinggakan sanggup meninggalkan ahli keluarganya dan bermusafir mencari anak-anak muridnya di serata dunia.

Beliau juga pernah berkata.."Sebenarnya aku yang mencari anak-anak murid aku,anak-anak murid aku lupa pada aku"...sekali lagi kata2 beliau yang amat mengusik jiwa yang penuh dengan dosa ini...Beliau telah mentarbiah anak2 murid beliau dengan penuh kasih sayang dan dengan penuh berhikmah.

Akhir kalam,jika ada kesempatan sekali lagi,ana akan mempamerkan biodata Syeikhuna selegkapnya...Insya'Allah...sentiasalah berdamping dengan para Auliya' kerana itulah pewaris Anbiya' Alaihimussolatuwassalam...

Kata Imam GHAZALI R.A:-
BEKUNYA AIR MATA KERANA KERASNYA HATI,
KERASNYA HATI KERANA BANYAKNYA DOSA,
BANYAKNYA DOSA KERANA PANJANGNYA ANGAN-ANGAN,
PANJANGNYA ANGAN-ANGAN KERANA KECANTIKAN DUNIA.

FIKIR-FIKIRKANALAH WAHAI MUSLIMIN Dan MUSLIMAT.....

WALLAHU'ALAM......